torsdag 9. februar 2012

Her skal vi bygge og bo!



En liten sniktitt på tomten vår, som ble kjøpt lenge før snøen falt.
...føles lenge siden allerede!

Huset dere ser er fra 50-tallet. Slettes ikke så værst sånn sett utenifra, men såpass dårlig "innenifra" at vi velger å rive alt sammen. Tok litt tid for meg å venne meg til tanken på at vi skulle starte med helt blange ark på en "tom" tomt, huset ga oss jo noen holdepunkter. Men, jo mer jeg fabler rundt hvordan dette en dag skal bli jo mer sikkert blir jeg på at å rive huset er 100% riktig. Det ligger tett opp i ene hjørnet av tomten, noe som gjør tilkomsten til tomten litt for trang. Vi kan nå flytte helt på plasseringen og dermed få en fin vei i bakkant av huset ned til garasjene. Forfra ligger huset usjenert til, uten innsyn fra noen hold. Derfor håper jeg det lar seg gjøre å legge veien bak huset. Forran blir det bilfritt og fin utsikt!


Det første bildet viser hjørnet på tomten som vil ligge lengst fra inngang og tilkomsten.
Denne skråningen vil by på noen utfordringer, spent på hva arkiteketen foreslår.
akebakke?




Det neste bildet viser huset forfra, her bekreftes den trange tilkomsten og hvor godt huset er presset opp i dette hjørnet av tomten. Resterende tomt blir nå på forsiden og på høyresiden av huset. 

Storebror har forsynt seg fra våre aller første epletrær, som følger med på tomten. 
En liten bølle som ikke skjønner helt hva dette dreier seg om, enda!





Litt vemodig, et barndomshjem fullt av minner skal slettes med jorden.
Vi har ingen forhold til dette fra før, men plutselig får man det jo litt allikevel.




Kristin





2 kommentarer:

  1. Der er du.... Har vært litt fortvilet jeg, hvor ble det av deg lissom. Så spennende med husbygging. Gleder meg til å følge med, dette blir lekkert!!

    SvarSlett
  2. Fortvil ikke! Ble bare lei meg og mitt inne på dilla, fant ikke helt "gnisten" ;-)
    Men nå, her inne, blir det andre boller!

    SvarSlett